Minority Churches as Media Settlers Negotiating Deep Mediatization

W jaki sposób mniejszościowe kościoły chrześcijańskie dostosowują się do zmian spowodowanych głęboką mediatyzacją i negocjują z nimi? W jaki sposób wykorzystują swoje media, aby zaprezentować się swoim wyznawcom i opinii publicznej?
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą książką dr Marty Kołodziejskiej, dr Doroty Hall oraz prof. Kerstin Radde-Antweiler.
Publikacja ma na celu udzielenie odpowiedzi na te pytania poprzez zbadanie, w jaki sposób organizacje mniejszościowe dwóch różnych tradycji chrześcijańskich w Wielkiej Brytanii i Polsce – Kościół Adwentystów Dnia Siódmego i Kościoły prawosławne – wykorzystują własne media do pozycjonowania się w kontekstach społecznych, religijnych i politycznych.
W oparciu o analizy praktyk medialnych, treści medialnych i materiałów z wywiadów, autorki proponują nową koncepcję osadników medialnych [media settlers], która odnosi się do organizacji religijnych wykorzystujących swoje media do realizacji własnych celów: rozwoju organizacji, wzmocnienia autorytetu i utrzymania wspólnoty. Cele te realizowane są poprzez stosowanie pięciu kluczowych praktyk medialnych, które można zdefiniować jako strategie. Są to: uznanie [acknowledgement], autoryzacja [authorization], pominięcie [omission], replikacja treści [replication of content] i mass-mediatyzacja mediów cyfrowych [mass-mediatization of digital media].
Książka ta jest szczególnie interesująca dla badaczy religii i mediatyzacji, głównie socjologów, studentów i badaczy jakościowych (w tym badaczy dyskursu). Jest to wartościowa lektura dla wszystkich zainteresowanych współczesnymi Kościołami Adwentystów Dnia Siódmego i Kościołami prawosławnymi.
Książka do nabycia na stronie wydawcy: https://www.routledge.com/…/Hall…/p/book/9781032322285