We use cookies on this site to enhance your user experience. Do You agree?

ACTiSS – Action for Computational Thinking in Social Sciences

Rodzaj grantu: Erasmus +

Jednostka przyznająca grant: Erasmus +

Erasmus +

Strona projektu: https://actiss-edu.eu/

ACTiSS – Action for Computational Thinking in Social Sciences

STRESZCZENIE

Wraz z coraz bardziej niespokojnym społeczeństwem rośnie zapotrzebowanie na socjologów, którzy są w stanie analizować dynamikę behawioralną za pomocą metod obliczeniowych. ACTiSS – Akcja na rzecz Myślenia Obliczeniowego w Naukach Społecznych (Action for Computational Thinking in Social Sciences) to projekt edukacyjny mający na celu wspieranie rozwoju myślenia obliczeniowego wśród studentów nauk społecznych i młodych profesjonalistów. Uniwersytet Warszawski wraz z Uniwersytetem w Groningen (University of Groningen), FutureLearn i Instytutem Humboldta (Alexander von Humboldt Institute for Internet and Society) opracowuje program Massive Open Online Course (MOOC), który łączy wiedzę akademicką i praktyczne przykłady z polityki, ekonomii, socjologii i innych obszary, w których modele obliczeniowe są wykorzystywane do analizy procesów społecznych. Projekt ma na celu promowanie umiejętności obliczeniowych studentów i zmniejszenie barier w myśleniu obliczeniowym. Wszystkie cyfrowe materiały szkoleniowe i dydaktyczne będą bezpłatnie dostępne dla studentów i nauczycieli.

MOOC jest tworzony dla studentów nauk społecznych, którzy często doświadczają wysokiego poziomu niepokoju, jeśli chodzi o matematykę, komputery, modelowanie formalne i nie mają wiedzy na temat zaawansowanej algebry, analizy matematycznej lub programowania. Przez lata doświadczeń w nauczaniu metod obliczeniowych studentów nauk społecznych na Uniwersytecie Warszawskim i Groningen twórcy projektu ACTiSS opracowali szereg podejść dydaktycznych, które pomagają zapoznać studentów z metodami obliczeniowymi i z własnego doświadczenia wiedzą, że te metody mogą być przystępne i zrozumiałe dla odbiorców, zwłaszcza jeśli podchodzi się do nich od strony fabuły, a nie od strony formuł matematycznych. Teraz, we współpracy z Instytutem Humboldta i bazując na ich wiedzy na temat aktualnych trendów w edukacji online i promowaniu nowych pomysłów, twórcy projektu przygotowują materiały, które będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych nauką lub nauczaniem modeli obliczeniowych.